§1 Definicje
§ 2 Postanowienia ogólne
§ 3 Złożenie zapytania zamówieniowego
§ 4 Realizacja zamówienia
§ 5 Ochrona Danych Osobowych
§ 6 Świadczenie usług drogą elektroniczną
§ 7 Prawa autorskie
§ 8 Postanowienia końcowe
- §1 Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Serwis / Serwis Internetowy– serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę dostępny pod adresem https://dobrakawa.com.pl
- Usługodawca – DOBRA KAWA Małgorzata Speruda, z siedzibą ul. Powstania Styczniowego 7/3, 80-288 Gdańsk, NIP: 5842583281, adres email: kontakt@dobrakawa.com.pl
- Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Serwisu internetowego lub nabywająca Produkty za pośrednictwem Serwisu internetowego,
- Konsument – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną korzystającą z Serwisu lub nabywającą Produkty w Serwisie internetowym celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu lub nabywająca Produkty w Serwisie internetowym w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach ustawowo wolnych od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określający prawa i obowiązki Usługodawcy i Usługobiorcy związane z korzystaniem z Serwisu oraz warunki składania zamówień.
- Zamówienie – oświadczenie woli Usługobiorcy, stanowiące ofertę zawarcia Umowy, złożoną Usługodawcy przez Usługobiorcę, składane z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu internetowego, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;
- Produkt – treści cyfrowe dostępne w Serwisie internetowym, dostarczane przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy, zawartej z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu;
- Umowa – łącznie Umowa o dostarczanie treści cyfrowych oraz Umowa o świadczenie usług;
- RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych);
- §2 Postanowienia ogólne
- Serwis internetowy dostępny pod adresem https://dobrakawa.com.pl / prowadzony jest przez DOBRA KAWA Małgorzata Speruda, z siedzibą ul. Powstania Styczniowego 7/3, 80-288 Gdańsk, NIP: 5842583281.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Usługobiorców.
- Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- W celu zawarcia Umowy z Usługodawcą Usługobiorca może przed złożeniem Zamówienia skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy. W przypadku rezygnacji przez Usługobiorcę z możliwości negocjacji, niniejszy Regulamin stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy.
- Dostęp do Regulaminu Usługobiorca może uzyskać w każdym momencie pod adresem: https://dobrakawa.com.pl/regulamin, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.
- Konsument w sytuacji sporu z Usługodawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez: 1) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, 2) mediację, 3) zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, 4) zwrócenie się do Federacji Konsumentów, 5)skorzystanie z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr (Platforma ODR).
- §3 Złożenie zapytania zamówieniowego
- Złożenie zapytania zamówieniowego stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Usługodawcy przez Usługobiorcę.
- W celu złożenia Zamówienia Usługobiorca powinien uzupełnić formularz zamówieniowy, wypełniając wszystkie dane potrzebne do jego realizacji.
- Dalszy proces zamówienia odbędzie się przy korespondencji mailowej lub telefonicznej z Klientem. Informacja o całkowitej wartości Zamówienia jest każdorazowo podawana indywidualnie dla każdego Klienta z osobna za pośrednictwem telefonu lub maila.
- Po złożeniu Zamówienia Usługobiorca otrzyma na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia wiadomość zatytułowaną „Otrzymaliśmy twoje zamówienie!”. E-mail ten stanowi przyjęcie oferty Usługobiorcy.
- §4 Realizacja Zamówienia
- Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej decyzji usługobiorcy.
- Czas realizacji zamówienia jest indywidualny i może się różnić. Każde zamówienie jest rozpatrywane osobno.
- §5 Ochrona Danych Osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Usługobiorców określone zostały w „Polityce prywatności”, dostępnej pod adresem: https://dobrakawa.com.pl./poliytka-prywatności, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
- §6 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Usługodawca świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu internetowego następujące Usługi elektroniczne:
- umożliwienie złożenia zapytania o Zamówienie
- umożliwienie przesłania Sprzedawcy wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w ramach Serwisu internetowego,
- usługa Newslettera.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, za pośrednictwem, którego Usługodawca świadczy Usługi elektroniczne:
- komputer klasy PC, Mac lub inne urządzenie umożliwiające korzystanie z Serwisu;
- dostęp do sieci Internet;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- odpowiednie oprogramowanie w postaci przeglądarki internetowej.
- Zakazuje się Usługobiorcy dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie usługi Newslettera zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia subskrypcji, a w zakresie pozostałych usług w momencie rozpoczęcia korzystania z danej funkcjonalności Serwisu internetowego umożliwiającej skorzystanie z określonej usługi elektronicznej.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na świadczeniu usługi Newslettera zostaje zawarta na czas nieoznaczony do czasu anulowania subskrypcji. W zakresie pozostałych usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Serwisu internetowego umowa o świadczenie tychże usług zostaje zawarta na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą i poprzez zaprzestanie korzystania przez Usługobiorcę z danej usługi elektronicznej i bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.
- Usługobiorca może w każdym czasie i bez wskazywania przyczyny rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 4 i 5 poprzez przesłanie stosownego oświadczenia drogą mailową lub pisemnie na adres Usługodawcy, a w zakresie usługi Newslettera poprzez naciśnięcie przycisku „anuluj subskrypcję” w otrzymanej wiadomości. Usługobiorca będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może również od umowy, o której mowa w ust. 4 i 5, odstąpić w terminie 14 bez podawania przyczyny, na zasadach określonych w § 7.
- Usługobiorca, będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę drogą mailową lub pisemnie na adres Usługodawcy.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania, informując Usługobiorca niezwłocznie o jej wynikach.
- §7 Prawa autorskie
- Wszystkie zdjęcia przedstawiające realizacje tortów, ciast oraz słodkich stołów, które znajdują się na stronie internetowej www.dobrakawa.com.pl/ są chronione prawem autorskim zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
- Kopiowanie, powielanie, udostępnianie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie tych materiałów bez uprzedniej, pisemnej zgody właściciela jest zabronione.
- Naruszenie praw autorskich może skutkować podjęciem kroków prawnych, w tym dochodzeniem odszkodowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
- W przypadku pytań dotyczących zgody na wykorzystanie zdjęć prosimy o kontakt pod adresem: kontakt@dobrakawa.com.pl
- §8 Postanowienia końcowe
- Usługobiorcy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego w Serwisie. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, jak również Przedsiębiorców na prawach konsumenta, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. W przypadku ewentualnej, niezamierzonej niezgodności Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Usługodawcę.
- Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
- Usługodawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Usługobiorców poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu w Serwisie. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu w Serwisie internetowym.
- Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami.
- Wszelkie elementy graficzne Serwisu internetowego, zastosowane w nim rozwiązania techniczne, elementy kontentu, jak i sposób w jaki elementy graficzne i kontent są przedstawione (układ), jak również oprogramowanie, bazy danych i inne materiały umieszczone w ramach Serwisu internetowego stanowią przedmiot prawa autorskiego Usługodawcy i podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- W celu korzystania ze Serwisu internetowego Usługodawca udziela Usługobiorcy niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej, udzielonej na czas korzystania z Serwisu internetowego, licencji na korzystanie z Serwisu internetowego. W ramach udzielonej licencji Usługobiorca uprawniony jest wyłącznie do tymczasowego zwielokrotniania Serwisu internetowego poprzez jego wyświetlanie w przeglądarce internetowej, a także zapisanie plików tymczasowych, w celu korzystania z dostępnych funkcjonalności w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem.
- Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, który jest Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, który jest Przedsiębiorcą, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.